صفر تا صد اسکیت برد برقی

فهرست مطالب

اسکیت برد برقی چیست؟

اسکیت برد برقی یا همان “الکتریک بورد”، نوعی وسیله نقلیه هوشمند است که با استفاده از موتور برقی و باتری کار می‌کند. این وسیله‌ی نقلیه برای جابجایی در شهر و کوتاه کردن مسافت‌های طولانی طراحی شده است و در مقایسه با ماشین‌های سواری، سبک، قابل حمل، بی‌صدا و پویاست.

بدنه اسکیت برد برقی در حالت عادی، شبیه به اسکیت برد معمولی است. با این حال، به جای چرخ های معمول، این وسیله نقلیه دارای یک یا دو چرخ بزرگتر و پهن تر است که می‌تواند به دو دسته تک چرخ و دو چرخ تقسیم شود. طول مدت شارژ باتری الکتریک بوردها نیز می‌تواند متفاوت باشد.

استفاده از اسکیت برد برقی هنگامی که به درستی صورت می‌گیرد بسیار ایمن است، با این حال هنگامی که این وسیله نقلیه به نادرستی مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند به افراد آسیب جدی برساند. قبل از استفاده از اسکیت برد، پیشنهاد می‌شود  دستورالعمل‌ها و تمرین‌های ایمنی در مورد استفاده از این وسیله نقلیه را به دقت مطالعه نمایید.

چقدر در اسکیت سواری مهارت دارید؟

اسکیت برد الکتریکی می تواند خطرناک باشد. این اسکیت بردهای برقی می توانند به سرعت های باورنکردنی برسند که در صورت برخورد با موانعی، به شما آسیب جدی وارد می شود!
اگر خیلی مهارت در راندن اسکیت برد برقی ندارید، اسکیت بردهای تک موتوره انتخاب معقولی برای ورود شما به عرصه اسکیت سواری برقی هستند.آنها معمولاً در شتاب راحت‌تر هستند و خیلی سریع نیستند که نتوانید آنها را در سرعت بالا کنترل کنید.کهنه‌کارها می‌توانند موتورهای دوگانه را در خریداری کنند، چرا که سرعت بیشتری نسبت به اسکیت های تک موتوره دارند و در کمترین زمان ممکن به شما امکان می‌دهند تا فاصله های طولانی را طی کنید. برای مطالعه بیشتر مقاله آموزش اسکیت برد مبتدی و حرفه ای را مطالعه نمایید.

کجا می‌توان از اسکیت برد برقی استفاده کرد؟

مانند اسکوترهای برقی، اسکیت برد هایی نیز برای انواع زمین وجود دارد. هر اسکیت بردی که بردارید شما را از مسیرهای هموار و آسفالت عبور می دهد، اما اگر می خواهید مرتباً سربالایی داشته باشید، ممکن است بخواهید اسکیت بردی با سرعت بیشتر و ترمزهای عالی برای پایین آمدن انتخاب کنید.
اگر مسیر معمولی شما پر از ترک و سطوح ضعیف است، چرخ‌ها را بهتر است تعویض کنید و از چرخ های پهن تر و نرم تر استفاده کنید. اگر قصد دارید در مسیرهای خاکی اسکیت کنید، مدل های آفرود نیز وجود دارد. چرخ‌های آن از محورهایی که پهن‌تر از عرض تخته هستند چسبیده‌اند تا ثبات و کنترل بیشتری را به شما بدهند. اینها در جاده های پر دست انداز نیز راحت تر هستند و با لاستیک های پنوماتیک خود عملاً آوار و جاده های ناهموار را می خورند.

اسکیت برد برقی

اسکیت‌بازانی که اغلب از تپه‌ها بالا می‌روند ممکن است به جای چرخ‌های توپی، اسکیت بردی با چرخ‌های تسمه‌دار بخواهند. چرخ‌های تسمه‌دار با سیستم قرقره‌ای ساخته شده‌اند که بسیار قوی‌تر هستند، اگرچه هنگام فشار دادن با دست مقاومت کمی دارند. چرخ های هاب دارای موتورهایی هستند که مستقیماً در چرخ ها تعبیه شده اند و قدرت کمتری برای بالا بردن شما از شیب ها دارند. در نهایت ضدآب بودن اسکیت برد برقی برای همه افراد الزامی است؛ چه کسانی که در جاده می روند و چه کسانی که در خاک و سربالایی می رانند.

انواع اسکیت برد برقی

جهت مشاهده انواع اسکیت برد  روی لینک زیر کلیک کنید.

چه نکاتی را هنگام استفاده از اسکیت برد برقی باید رعایت کرد؟

استفاده از اسکیت برد برقی می‌تواند بسیار جذاب و راحت باشد، اما برای رعایت ایمنی شخصی و افراد دیگر، باید نکات مهم زیر را در نظر داشت:

  1. استفاده از وسایل حفاظتی مانند کلاه، دستکش، وسایل محافظ زانو، سرپوش و انواع وسایل حفاظتی دیگر، بسیار حائز اهمیت است.
  2. قبل از سوار شدن، دکمه روشن/خاموش دستگاه را بفشارید تا مطمئن شوید که موتور در حالت آماده به کار است و آماده حرکت می‌باشد.
  3. در حین حرکت، سرعت و موقعیت بدن خود را در کنترل داشته باشید تا از سقوط جلوگیری کنید.
  4. برای جایگزینی قطعه ها و یا سرویس و تعمیر، به مرکز تخصصی رفته و خودتان دست به تعمیر نزنید.
  5. عدم رعایت حداکثر وزن دستگاه و استفاده بیش از حد ممکن است باعث کاهش طول عمر دستگاه و یا خطرات بیشتر از حد باشد.
  6. هرگز در کنار خیابان‌های پر تردد و جاده‌ها، با سرعت بالا از این وسیله استفاده نکنید.
  7. همیشه یک سرعت معقول و مناسب انتخاب کنید تا از بروز سانحه و آسیب به خودتان و دیگران جلوگیری کنید.
  8. روشن بودن راه و رعایت دید پیش از سوار شدن بر روی دستگاه بسیار مهم است.

ترمزها را تست کنید!

صرف نظر از اینکه چقدر در راندن اسکیت بردهای برقی ماهر هستید، اگر می توانید همیشه ترمزها را تست کنید. همه ترمزها به خوبی ساخته نمی شوند و بسیاری از بردهای الکتریکی از ترمز ناگهانی به خصوص در سرعت های بالا ضعف دارند. این می تواند باعث تکان ناگهانی تخته شود و حفظ تعادل را دچار مشکل کند.
به نوع ترمزهای موجود نیز توجه کنید، مکانیکی یا الکتریکی. ترمزهای الکتریکی خطرناک ترند زیرا ممکن است در صورت خرابی برد از کار بیفتند. پس هنگام خرید اسکیت برد برقی حتما نوع ترمز آن را از فروشنده بپرسید.

هنگام چرخیدن توجه کنید!

اسکیت برد برقی به اندازه اسکیت برد ساده قابل اعتماد نیست. برای امنیت خود و دیگران بهتر است به این نکته توجه کنید. توانایی چرخش و چرخش سریع برای جلوگیری از برخورد، ممکن است شما و شخص دیگری را از درد نجات دهید. فقط دقت کنید که هنگام چرخش شتاب نگیرید.
حتما قبل از خرید نیز ریموت اسکیت برد برقی خود را از فروشنده بخواهید و همچنین اسکیت برد برقی دارای یک مچ بند و انتخاب دنده باشد که به شما امکان می دهد در شرایط های مختلف سرعت خودرا عوض کنید.

طرز استفاده اسکیت برد برقی

چه مسافتی را می‌توان با اسکیت برد طی کرد؟

مدت زمانی که می توانید سوار شوید به طور کلی به اندازه باتری بستگی دارد، اما مراقب کیفیت باتری نیز باشید. بسته به وزن و قد شما، اسکیت‌بردهای برقی معمولاً بین 10 تا 15 وات کیلومتر در ساعت مصرف می‌کنند. بنابراین اگر قرار است مسافتی بیشتر از 12 مایل را با اسکیت برد برقی برانید، باتری با ظرفیت بیش از 300 وات ساعت می خواهید.

سفارشی کردن اسکیت برد برقی

یکی از دلایلی که اسکیت بردهای ساده با دوام هستند، به این خاطر است که اجزای آن قابل تعویض هستند. چرخ های طاس را می توان ب راحتی تعویض کرد و چرخ های جدید را می توان در هر مغازه اسکیت فروشی پیدا کرد. بوش ها، بلبرینگ ها و نوار دستگیره جدید را می توان به راحتی در اسکیت برد سوار کنید، بنابراین مجبور نیستید یک اسکیت برد کاملاً جدید بخرید.

ولی شرایط در اسکیت برد برقی کمی متفاوت است…
مراقب چرخ ها باشید؛ تعویض چرخ های هاب بسیار سخت تر از چرخ های اسکیت برد ساده است، زیرا موتوری درون چرخ تعبیه شده است که آن را به حرکت در می آورد. وقتی که در نهایت فرسوده شد، پیدا کردن یک مورد جدید برای جایگزینی آن بسیار سخت تر است.

مشکلات برد و خرابی

از آنجایی که همه ما مهندس برق نیستیم، به احتمال زیاد اسکیت برد برقی خود را برای تعمیر به دست تعمیرکار می سپاریم. به همان اندازه که این اسکیت بردها عالی هستند، به دلیل خراب شدن و نیاز به تعمیر و نگهداری کمی در بین مردم نامشان بد جا افتاده است.
پیشنهاد می شود در صورت خرابی برد اسکیت برد برقی سریع آنرا به دست یک تعمیرکار یا کسی که در این زمینه مهارت دارد بدهید و خودتان دست نزنید چرا که آسیب کوچکی به برد، می تواند باعث خرابی شود.

صفرتاصد اسکیت برد برقی

موتورهای موجود در اسکیت برد برقی

موتورها فوق العاده قدرتمند و با ریزپردازنده کنترل می شوند، معمولاً موتورها در کنار محور قرار می گیرند تا تسمه متصل به چرخ را به حرکت درآورند یا مستقیماً در داخل آنها قرار می گیرند که به آنها موتور هاب یا موتورهای چرخ گفته می شود.
اندازه، دقت و کارایی «قدرت مکانیکی» واقعی اسکیت برد برقی شما را مشخص می‌کند و به بهترین استفاده از باتری‌های تخته اسکیت کمک می‌کند و در عین حال سواری را هیجان‌انگیز نگه می‌دارد.


کنترل از راه دور اسکیت برد

اگرچه اکثر سازندگان اسکیت بورد و لانگ برد برقی بر روی اتصالات بی سیم و ایمن توافق کرده اند، ولی انواع مختلفی از کنترل از راه دور وجود دارد که اسکیت برد برقی شما را به حرکت در می آورد: چرخ (شست)، جوی استیک (شست)، ماشه (انگشت اشاره)، کنترل های rc کشویی (شست)

مرکز فرمان در اسکیت برد برقی

تمام قطعات ذکر شده در بالا به نیروی مغزی مصنوعی برای اجرا نیاز دارند؛ یک سیستم مدیریت باتری و یک کنترل کننده سرعت الکترونیکی. هر دو مطمئن می شوند که مقادیر مناسب انرژی در شرایط مناسب به جاهای مناسب هدایت می شود. همه ریزپردازنده‌ها برابر نیستند؛
برنامه‌نویسی هوشمندانه می‌تواند به شما این امکان را بدهد که با استفاده از اسکیت برد برقی با سرعت بالا بتوانید طول عمر باتری را دو برابر کنید.

قطعات اسکیت برد برقی

چگونه با خیال راحت پر سرعت برانیم؟

اسکیت بردهای برقی می توانند با سرعت بالا حرکت کنند و همچنین می توانند خارج از جاده باشند. ثبات هنگام افزایش سرعت، به نوبه خود، توسط چند ویژگی کلیدی تخته اسکیت برد تعیین می شود:

1) طول – دستیابی به سرعت بالا تقریباً همیشه مستلزم استفاده از برد بلند است. هر چه تخته بلندتر باشد، اسکیت برد پایدارتر خواهد بود.
2) فاصله بین محورها – با فاصله بین دو محور پهن تر، توزیع وزن و پایداری بهتر در سرعت را فراهم می کند.
3) انعطاف پذیری – انعطاف پذیری توانایی تخته در جذب ضربه ها است. انعطاف‌پذیری بیشتر بر پایداری دستگاه تأثیر منفی می‌گذارد، بنابراین راندن در سراشیبی به تخته های سفت‌تری نیاز دارد.

فیلم آموزش اسکیت برد

چه زمانی ممکن است با راندن اسکیت برد برقی دچار حادثه شویم؟

1) سواری فراتر از سطح مهارت خود (از دست دادن کنترل و سقوط)

2) با ماشین‌ها، دوچرخه‌ها، عابران پیاده، اسکیت‌بازان یا دیگر سواران الکترونیکی برخورد کنید

3) اسکیت روی سطوح نامناسب یا نامنظم (ریل، سنگ فرش، ترک در روسازی)

4) سواری در شرایط بارانی (سطح مرطوب و لغزنده)

5) حرکت خیلی سریع (سرازیری یا گاز زیاد)

6) کنترل از راه دور قطع می شود.

7) اگر باتری کاملاً شارژ شود، ترمز احیا کننده روی برخی از بردها کار نمی کند.

خرید اسکیت برد برقی

برای مشاهد راهنمای کامل خرید اسکیت برد حرفه ای کلیک نمایید.

چه لوازمی برای امنیت شما نیاز است؟

کلاه ایمنی:

استانداردهای ایمنی (گواهینامه های حفاظتی)
میدان دید
وزن
دریچه های خنک کننده و هوا
آستر عرق
نگاه و طراحی

پد زانو و آرنج:

پوسته نرم یا پوسته سخت
اندازه و مناسب
راحتی
کیفیت – شهرت برند
آسترهای خنک کننده و عرق گیر
نگاه و طراحی

کفش:

کفی صاف و مقاوم در برابر لغزش
طراحی محافظ و بسته
باید راحت باشه
خوش تیپ

دستکش:

سطح حفاظت
راحتی
اندازه و مناسب بودن
مواد تولید شده

بهترین اسکیت برد برقی

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 9 میانگین: 4.6]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

برخی از مقالات

سبد خرید

فرم تماس

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

نحوه ارتباط
این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .