آموزش اسکیت برد مبتدی و حرفه ای

فهرست مطالب

آموزش اسکیت برد مبتدی و حرفه‌ ای

آموزش اسکیت برد مبتدی و حرفه‌ای یکی از مهمترین عوامل برای هر کسی است که تمایل به شروع کردن یک ورزش هیجان انگیز و بی نظیر دارد.

آموزش اسکیت برد مبتدی و حرفه‌ای، به کودکان و نوجوانان امکان می‌دهد که مهارت‌هایی مانند تعادل و کنترل عضلانی خود را بهبود ببخشند و در تمام سطوح مهارتی جدیدی را تجربه کنند.

آموزش اسکیت برد مبتدی و حرفه‌ای با استفاده از امکانات مناسب و با کمک مربیان حرفه‌ای و مجرب، به کودکان این امکان را می‌دهد که با ثبات و اعتماد به نفس بیشتری اسکیت برد را تجربه کنند. 

همچنین، هدف این آموزش این است که کودکان به شکلی سالم و ایمن به آن نگریسته و با دانش کافی درباره قوانین حرکت و هنر اسکیت برد، بهترین استفاده را از آن بکنند.

 با آموزش اسکیت برد مبتدی و حرفه‌ای، کودکان می‌توانند تجربه ای هیجان انگیز و دوست داشتنی را پیدا کنند و در زمینه های مختلف به توان عملکرد خود بپردازند

 

بسیاری از انسان‌ها به دنبال سرگرمی‌ها و ورزش‌های جذاب و جدید هستند. اسکیت برد وسیله‌ای است که این ویژگی‌ها را دارد. ولی استفاده از وسایل جدید و مدرن حتما آموزش خود را می‌طلبد. 

اگر به فکر خرید اسکیت‌‌برد هستید، لازم است که نحوه استفاده از این وسیله را هم آموزش ببینید تا بتوانید به بهترین نحو از این وسیله جذاب استفاده کنید و خطرات ناشی از آن را کاهش دهید.

استفاده صحیح از یک وسیله در طول عمر آن وسیله تأثیر زیادی دارد. ما در این مقاله به آموزش اسکیت برد مبتدی و حرفه‌ای می پردازیم و مراحل مبتدی تا حرفه‌ای شدن را توضیح می‌دهیم.

فهرست مطالب

چند قدم تا حرفه‌ای شدن در اسکیت برد

بعد از خرید اسکیت برد حرفه ای در تهران و شهرهای دیگر یا اسکیت برد مبتدی، آشنایی با مراحل سوار شدن بر اسکیت برد به شما کمک می‌کند تا سواری بدون دردسر داشته باشید.
عجله نکردن در آموزش در موفقیت تأثیر زیادی دارد. اگر مراحل سوار شدن بر اسکیت را بدون عجله تمرین کنید، در زمان کوتاهی بدون هیچ دردسری به یک اسکیت سوار حرفه‌ای تبدیل می‌شوید. ما این کار را مرحله به مرحله توضیح می‌دهیم.

آموزش اسکیت برد

وقتی به اسکیت برد بزرگسالان و کودکان نگاه می‌کنیم، یک وسیله ساده می‌بینیم. یک تخته ساده با چرخ‌هایی که در زیر آن قرار گرفته است.
نحوه ایستادن بر اسکیت برد بسیار مهم است. در زمان تمرین، ایستادن صحیح روی اسکیت برد تخته‌ای برای اینکه خطری ایجاد نگردد به شما کمک زیادی می‌کند.

برای شروع آموزش اسکیت برد مبتدی به مکان خلوت و صاف بروید و تمرینات ابتدایی خود را در آنجا شروع کنید. این که ابتدا پای راست را روی دستگاه قرار دهید یا پای چپ را بستگی به شما دارد.

کسانی که راست دست هستند، ابتدا پای چپ را جلوی اسکیت قرار دهند و کسانی که چپ دست هستند، پای راست را ابتدا جلوی اسکیت قرار دهند. بعد از آن پای دیگر را در عقب دستگاه قرار دهید. 

روش دیگر این که برای اینکه بدانید شما جزو کدامیک از این دو گروه قرار دارید.
هر دو روش را امتحان کنید یک مرتبه با پای راست و یک مرتبه با پای چپ سوار شوید و تجربه کنید تا ببینید کدام روش برای شما آسان‌تر است.

چگونه با اسکیت برد حرکت کنیم؟

برای یاد گرفتن حرکت با اسکیت برد ابتدا به یک مکان صاف و محکم و خلوت بروید و تمرین خود را در آن مکان شروع کنید.

برای این کار یکی از پاها را جلوی اسکیت قرار داده و با استفاده از پای دیگرتان خود را به جلو حرکت دهید. این کار، کار مشکلی نیست فقط نیاز به تمرین و تکرار دارد.

چگونه با اسکیت برد به راست و چپ حرکت کنیم؟

برای حرکت کردن به طرف راست یا چپ در ابتدا باید به حرکت مستقیم با اسکیت مسلط شوید و بعد از تسلط بر این کار اقدام به حرکت به طرف راست یا چپ بکنید.

برای این کار ابتدا باید سرعت خود را کم کرده و بعد از آن به هر طرف که می‌خواهید بپیچید، بدنتان را به آن سمت متمایل کنید. می‌بینید که اسکیت به همان سمت حرکت می‌کند.

نحوه دور زدن با اسکیت برد

برای دور زدن تا جایی که امکان دارد سرعت اسکیت برد را کاهش دهید و بعد به هر سمتی که می‌خواهید چرخش داشته باشید، بدنتان را متمایل کنید و تا زمانی که اسکیت برد کاملا دور نزده است به همین حالت باقی بمانید. 

می‌بینید که اسکیت برد به راحتی به طرفی که می خواهید دور بزنید، حرکت خواهد کرد. این کار نیز در ابتدا برای مبتدیان مشکل است اما با کمی تمرین می توانید مهارت خاصی برای این کار پیدا کنید.

دور زدن به شکل حرفه ای با اسکیت برد حرفه‌ای

یک راه دیگر نیز برای دور زدن وجود دارد. می‌توانید بعد از حرفه‌ای شدن در چرخش از این روش نیز استفاده کنید و هیجان بیشتری را حس کنید.

برای این کار با پای خود بر عقب اسکیت برد فشار وارد کنید تا جلوی اسکیت کمی بالا تر از زمین قرار گیرد و بعد با پا و بدنتان به طرفی که می‌خواهید حرکت کنید، بروید. از این روش تا وقتی خوب بر اسکیت سواری مسلط نشده‌اید استفاده نکنید.

چگونه با اسکیت برد ترمز بگیریم؟

آموزش اسکیت برد مبتدی و حرفه‌ای

برای ترمز کردن با اسکیت برد ابتدا باید تمام وزن خودتان را بر پای جلو قرار داده و بعد از آن پایی را که در عقب اسکیت برد بوده، موازی بدن قرار دهید با کشیدن آن پا بر روی زمین اسکیت برد تخته‌ای از حرکت می‌ایستد.

اگر می‌خواهید که اسکیت سریع‌تر توقف کند فشار بیشتری را با پا بر زمین وارد کنید.

علت افتادن از اسکیت برد در زمان ترمز کردن چیست؟

بعضی از افراد در زمان ترمز کردن با مشکل مواجه می‌شوند و گاهی از دستگاه می‌افتند. علت آن بی توجهی به این نکته است که در زمان ترمز کردن هنگام اسکیت برد سواری بدون اینکه وزن خودشان را روی پای جلو بیندازند اقدام به این کار می‌کنند و موفق نمی‌شوند. ابتدا وزن خودتان را بر پای جلو بیندازید، بعد اقدام به ترمز کردن کنید.  

چگونه خطرات احتمالی اسکیت سواری را کاهش دهیم؟

• بارها و بارها سوار شدن بر اسکیت را تمرین کنید تا بر این کار مسلط شوید. وقتی تسلط پیدا کردید، می‌توانید مراحل بعدی یادگیری اسکیت برد را شروع کنید.
• تا وقتی که بر ایستادن مسلط نشده‌اید از انجام مراحل بعدی اجتناب کنید. همراه داشتن وسایل ایمنی از ضروریات است.

• مچ بند، آرنج بند، کفش مناسب و کلاه ایمنی جزء وسایل ایمنی هستند که به شما در آسیب ندیدن کمک می‌کند.

• تا وقتی که در اسکیت سواری حرفه‌ای نشده‌اید امکان افتادن از روی این وسیله برای شما وجود دارد. در ابتدای یادگیری اسکیت برد به خاطر افتادن از اسکیت به فکر استفاده از آن نیافتید ولی اصلا ناراحت نباشید.

• زمانی که اسکیت سوار حرفه‌ای شدید و هیجان استفاده از اسکیت برد را حس کردید، دیگر این وسیله را کنار نخواهید گذاشت.

• فقط سعی خود را بر این قرار دهید تا آموزش اسکیت برد حرفه ای یا اسکیت برد نیمه حرفه‌ای را ببینید.

نکات مهم در زمان اسکیت سواری

در زمانی که از اسکیت برد استفاده می‌کنید رعایت چند نکته از اهمیت بالایی برخوردار است که ما در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

1- از وسایل ایمنی مثل کلاه، زانو بند، آرنج بند و … استفاده کنید تا در صورت افتادن از روی اسکیت برد به شما آسیبی نرسد.

2- در ابتدای کار حرکاتی که می‌خواهید انجام دهید به آرامی و بدون شتابزدگی انجام دهید.

3- در صورتی که با اسکیت سواری آشنایی ندارید و از روش آن اطلاعی ندارید، اطلاعات لازم برای روش صحیح اسکیت سواری را یاد بگیرید یا از کسی کمک بگیرید.

4- در ابتدای کار برای تمرین اسکیت سواری در مکان خلوت مشغول به تمرین شوید.

قیمت اسکیت برد با توجه به مدل و نوع و کیفیت آن مشخص می‌گردد.

 اگر قصد خرید اسکیت برد را گرفته‌اید می‌توانید در همین صفحه اقدام به مشاهده انواع اسکیت برد و قیمت آن‌ها بپردازید.

اگر قصد خرید اسکیت برد در تهران و شهرهای دیگر را دارید و نمی خواهید اسکیت سواری حرفه‌ای را تجربه کنید.

می‌توانید یک اسکیت ارزان قیمت خریداری کنید. در این صورت قیمت اسکیت برد نیز برای شما به صرفه‌تر خواهد بود ولی کسانی که هیجان این ورزش را تجربه می‌کنند به طرف اسکیت سواری حرفه‌ای متمایل می‌شوند.برای خرید اینترنتی اسکیت برد از سایت ساپتک سیتی می توانید اقدام به خرید کنید و خرید خود را نهایی کنید.

کلام پایانی

ما در این مقاله به نحوه سوار شدن و مراحل اسکیت سواری مبتدی و اسکیت سواری حرفه‌ای پرداختیم. با استفاده از این مراحل در زمانی که مبتدی هستید، می‌توانید بر اسکیت سوار شوید و بدون هیچ خطری اسکیت سواری را  یاد بگیرید.

بعد از‌ کمی تمرین به یک حرفه‌ای در این زمینه تبدیل خواهید شد. فقط نکته مهم این است که شما اسکیت سواری را مرحله به مرحله و با آشنایی کامل انجام داده و در این کار اصلا عجله نکنید بعد از کمی تمرین در این کار مسلط خواهید شد.   

برخی از مقالات مرتبط

برای ارتباط با کارشناسان ساپتک سیتی و دریافت مشاوره می توانید از طریق دکمه های تماس یا واتساپ با ما در ارتباط باشید. 

[njwa_button id=”28711″]

[elfsight_click_to_call id=”1″]

دیدگاه
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 9 میانگین: 4.6]

2 دیدگاه در “آموزش اسکیت برد مبتدی و حرفه ای

  1. احمد گفت:

    سلام. ممنون از مقاله خوبتون. اگر قصد خرید اسکیت برد را داشته باشم می تونم قیمت اسکیت برد را کارت به کارت کنم؟ ممنون

    1. mahdie asadi گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله امکان خرید از طریق کارت به کارت هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

سبد خرید

فرم تماس

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

نحوه ارتباط
این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .