هرچیزی که لازم است درباره کفش اسکیت بدانید

فهرست مطالب

کفش اسکیت چیست؟

کفش های اسکیت یک راه عالی برای انعطاف پذیری و تناسب اندام است. تقریباً همه گروه های سنی می توانند آن را بازی کنند. اگر برای اولین بار قصد خرید کفش اسکیت را دارید، حتما در ادامه با ما همراه باشید.

کفش های اسکیت چهارتایی برای مبتدیان ایده آل هستند. شما باید کفش های اسکیت خود را با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلفی مانند نوع چرخ، اندازه و نوک پنجه انتخاب کنید. این کفش ها معمولا دارای چهار چرخ هستند که به شما کمک می کنند به راحتی اسکیت سواری کنید. چرخ ها می توانند نرم یا سخت باشند. در حالی که چرخ‌های نرم چسبندگی عالی دارند، چرخ‌های سخت دارای دوام بالاتری هستند. اندازه کفش نیز نقش مهمی در تجربه شما در اسکیت سواری دارد. کفش ها باید بدون ایجاد ناراحتی برای پاهای شما، تناسب مطمئنی داشته باشند. برندهای معروفی مانند Jaspo، Adrenex، Razor و Cosco طیف گسترده ای از کفش های اسکیت را برای انتخاب دارند.

Roller Fitness - Roller Ride چیست؟

کفش اسکیت های Roller یا Roller Fitness برای تمرین ملایم، برای پیاده روی در شهر، رسیدن به محل کار یا جاده های روستایی طراحی شده اند. آنها برای مبتدیان و اسکیت بازان مناسب هستند.

کفش اسکیت تخصصی برای کودکان چگونه است؟

کفش اسکیت برای کودکان به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کاملاً با نیازها و خواسته‌های سوارکاران کودک و نوجوان سازگار می باشند. این کفش مخصوص کودکان بدون ایجاد محدودیت از پا و مچ پا پشتیبانی می کند تا کودک را به راندن و لذت بردن از کفش تشویق کند. در این صورت، کودک می‌تواند در امنیت کامل به تفریح بپردازد. در نهایت کفش اسکیت کودک در 4 تا 5 سایز (29 تا 34، 32 تا 37، 36 تا 40) قابل تنظیم هستند. به این ترتیب، نیازی نیست که هرسال یک کفش اسکیت برای کودک خود تهیه کنید، فقط یک دکمه را فشار دهید و دکمه تنظیم را به سمت بالا بکشید.

کفش اسکیت خیابانی چیست؟

کفش اسکیت خیابانی یک دنیای زیرزمینی است. اسکیت خیابانی یا اسکیت تهاجمی، برای چالش‌های شهری مانند پریدن از روی شکاف‌های بزرگ، روی ریل‌ها، سنگ ها یا روی سطح شیبدار مناسب است. از برند هایی که این نوع کفش را تولید می کنند می توان به : Razors، USD، Remz، Valo، Xjado، اشاره کرد.

کفش اسکیت آزاد چیست؟

کفش اسکیت آزاد یا فری راید نوعی کفش اسکیت پرکاربردتر و به خصوص فنی تر نسبت به کفش اسکیت های دیگر است .  این کفش ها مناسب برای پرش، حرکات نمایشی و سراشیبی است. اصطلاح  Roller Freeskate،Roller Freeride  ده سال پیش ظاهر شد و سبک جدیدی را در صنعت کفش های اسکیت ایجاد کرد.

در هنگام خرید یک کفش اسکیت به نکات زیر توجه کنید

انعطاف پذیری آنها (آنها را بپوشید و چند حرکت اسکات انجام دهید)

راحتی آنها (پاهای شما خودشان صحبت خواهند کرد)

بالشتک آنها (وجود پدهای فوم کمک فنر در زیر پاشنه ها)

وزن آنها (آنها را وزن کنید و مقایسه کنید)

امکان جداسازی قطعات فرسوده (صفحه روح، h-block، آستر…)

امکانات سفارشی سازی (قاب UFS)

عرض صفحات روح (هرچه پهن تر، برای اسلایدها پایدارتر)

وجود آرماتورهای محافظ در صورت سقوط

به پیچ ها توجه کنید !

به طور کلی، پیچ باید از ضربه، اصطکاک و سایر موارد سوء، محافظت شود. مطمئن شوید که سر پیچ های اسکیتی که انتخاب می کنید به خوبی در داخل قرار گرفته باشد، مخصوصا برای صفحه روح و قاب. علاوه بر این، سعی کنید از محورهای 8 میلی متری استفاده کنید که به راحتی محورهای 6 یا 7 میلی متری نمی پیچند.
در همین راستا، بهتر است به جای پلاستیک، از یاتاقان های جداکننده ساخته شده از فلز استفاده کنید، زیرا به راحتی تکه تکه می شوند.

آسیب های رایج در این ورزش را بشناسید

طبق آمار تقریبا از هر 2 هزار نفر، 50 نفر دچار آسیب می شوند که سن آنها بین 5 تا 14 سال می باشد و این موضوع نشان از اهمیت ایمنی در کودکان و نوجوانان است.
95 درصد این آسیب ها به کوفتگی و ضرب دیدگی بافت نرم پا تعلق دارد و رایج ترین علامت آن کبودی و بروز زخم های زیر پوستی می باشد.
از آسیب های جدی این ورزش می توان به ضربه خورن به مغز و سر اشاره کرد که در گاهی اوقات منجر به مرگ طرف می شود. در مواقعی حتی آسیب جزئی به سر ممکن است باعث بروز بیهوشی و از دست رفتن تعادل گردد، پس استفاده از کلاه محافظ هنگام اسکیت سواری الزامی است.
از موارد دیگری که بسیار رخ می دهد رگ به رگ شدن است. این آسیب زمانی که قسمتی از رباط دچار پیچیدگی یا پارگی شود رخ می دهد. رباط های پا رشته های محکمی هستند که استخوان هارا به یکدیگر پیوند داده و مفاصل را درجای خود به خوبی نگه می دارد.

با توجه به آسیب هایی که گفته شد اگر می خواهید تا در امان باشید بهتر است تا موارد حفاظتی زیر را تهیه کنید:
کلاه محافظ
عینک پلاستیکی محافظ چشم
محافظ دندان
کفش اسکیت مناسب

دیدگاه

برای ارتباط با کارشناسان ساپتک سیتی و دریافت مشاوره می توانید از طریق دکمه های تماس یا واتساپ با ما در ارتباط باشید. 

[njwa_button id=”28711″]

[elfsight_click_to_call id=”1″]

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3.5]

4 دیدگاه در “هرچیزی که لازم است درباره کفش اسکیت بدانید

  1. دیبا گفت:

    به دنبال بهترین مربی اسکیت تهران هستین؟ پس اسان اسپرت برای چیه؟

  2. مجتبی گفت:

    خیلی هم خوب، از کجا خریداری کنم؟ سایت داره؟

    1. mahdie asadi گفت:

      سلام دوست عزیز وقت بخیر
      این محصول موجود نیست.

    2. mahdie asadi گفت:

      سلام
      در حال حاضر موجود نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

برخی از مقالات

سبد خرید

فرم تماس

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

نحوه ارتباط
این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .