علل چشمک زدن چراغ قرمز اسکوتر برقی و نحوه عیب یابی اسکوتر برقی

فهرست مطالب

علل چشمک زدن چراغ قرمز اسکوتر برقی

علل چشمک زدن چراغ قرمز اسکوتر برقی و نحوه عیب یابی اسکوتر برقی
اسکوتر هوشمند یا اسمارت اسکوتر یا اسمارت ویل  از ۴ سنسور که در انتهای کف پایی‌ها است، تشکیل شده است که با قرار گرفتن پا بر روی آن محل، سیستم حفط تعادل در آن فعال می‌شود. با ایستادن روی اسکوتر اسمارت، تعادل شما برای جلوگیری از زمین خوردن حفظ می‌شود.
اسکوتر برقی هوشمند از ۲ موتور مجزا در قسمت راست و چپ تشکیل شده است. با تغییر زاویه پا می‌توانید به راحتی به هر یک از موتورها فرمان جداگانه داده و در همان جا دور خود، دور بزنید. در پشت اسکوتر برقی هوشمند، سوکت شارژ آن تعبیه شده است که با اتصال شارژر به آن ، دستگاه شارژ می‌شود .

[njwa_button id=”28711″]

چرا اسکوتر در حال حرکت خاموش می‌شود؟

علت خاموش شدن اسکوتر برقی چیست ؟  قبل از پاسخ به این سوال که دلیل خاموش شدن اسکوتر برقی  در حال حرکت چیست؟ و چرا اسکوتر در حال حرکت خاموش می‌شود؟ باید نکاتی در خصوص نحوه کارکرد بُرد هدایت کننده اسکوتر بدانید.
اگر برای شما هم پیش آمده که اسکوتر، ناگهان در حال حرکت خاموش شود، متنی که در برنامه‌ای که برای کنترل اسکوترها، نوشته شده و بر روی برد اسکوتر، ذخیره گردیده است را بخوانید.  اگر ولتاژ باتری به کمتر از 36 ولت برسد فرمان خاموش شدن اسکوتر، صادر می‌شود .

تجربه های بد و خوب از اسکوتر برقی

نشانگرهای اسکوتر برقی

روی اسکوتر برقی ۲ نشانه‌گر وجود دارد که یکی از آنها نشان دهنده میزان شارژ دستگاه می‌باشد. دیگری نیز نشان دهنده وضعیت سنسور تعادل می‌باشد . در صورتی که به شکل صحیح بر روی اسمارت بالانس ویل بایستید، رنگ چراغ به صورت سبز خواهد بود و درصورت ایستادن اشتباه، قرمز می‌شود . در مدل‌هایی که دارای ریموت هستند، توسط ریموت می‌توانید، دستگاه را قفل کنید و یا از قفل خارج کنید. با این روش صدای بلندگو و سرعت دستگاه را تغییر دهید. برخی از این مدل‌های هاوربرد، دارای سیستم بلوتوث می‌باشد. با اتصال به گوشی می‌توانید موسیقی گوشی‌تان را پلی کنید و مانند یک اسپیکر از اسکوترتان استفاده نمایید.

و اما چند نکته درمورد افزایش عمر باتری اسکوترهای هوشمند بخونید:

۱ – تا زمانی که چراغ آلارم قرمز و بوق اخطار باطری اسکوتر روشن نشده است، از شارژ کردن اسکوتر خودداری کنید.

۲ – بلافاصله پس از شارژشدن اسکوتر ( تغییر رنگ چراغ شارژر از قرمز به سبز ) شارژر را جدا کنید.

۳ – هرگز اسکوتر را برای مدت طولانی مثلا شب تا صبح، تحت شارژ قرار ندهید.

۴ – در اسکوترهایی که ریموت کنترل دارند، خاموش‌کردن توسط ریموت کنترل، اسکوتر را کاملا خاموش نمی‌کند بلکه به حالت آماده‌به‌کار می‌برد. بنابراین اسکوتر روشن و باطری در حال تخلیه شدن است.

5- از آنجایی که باتری‌های شارژی تعداد دفعات مشخصی شارژ و دشارژ می‌شوند، باید تا حد امکان دفعات شارژ را کم کرد.

اما اگر مواردی که توضیح خواهیم داد رعایت نشود، باتری اسکوتر می‌تواند حتی در کمتر از یک سال خراب شود.

چرا بعد از ریست، اسکوتر برقی همچنان تعادل ندارد ؟

برای این منظور، می بایست ریست کردن دستگاه را به درستی انجام دهید. در هنگام ریست کردن دستگاه نباید به آن تکان وارد کنید. همچنین دو طرف اسکوتر باید با هم موازی باشند. اگر با ریست کردن دستگاه، باز هم تعادل ندارید، احتمال دارد اسکوتر حالت ریست را در خود حافظه ذخیره کرده و پاک نمی شود. در این حالت با پاک سازی حافظه، مشکل برطرف خواهد شد. برای پاک کردن حافظه دستگاه، می بایست باتری اسکوتر برقی را جدا کرده و یکبار کلید پاور را فشار دهید تا خازن ها تخلیه شود. سپس باتری اسکوتر برقی را در جای خود قرار دهید و اسکوتر را ریست کنید تا به حالت مطلوب خود برگردد.

دلایل کاهش ناگهانی ولتاژ باتری اسکوتر

زمانی که شما با اسکوتر در حال حرکت با سرعت بالا و یا انجام مانور دور درجا می‌باشید، بیشترین آمپر از باتری گرفته می‌شود. حال اگر عمر سلول‌های تشکیل دهنده باتری اسکوتر به اتمام رسیده باشد، بعضاً بصورت ناگهانی ولتاژ در لحظه به زیر 36 ولت می‌رسد.
در این حالت اسکوتر برقی بر اساس برنامه کنترلی از قبل ذخیره شده بر روی برد، فرمان خاموش شدن اسکوتر را صادر می‌کند. متأسفانه در این لحظه، ممکن است هر اتفاقی برای اسکوتر سوار پیش بیاید.

نحوه استفاده صحیح از اسکوتر برقی

در زمان استفاده از اسکوتر حتماً پس از 15 تا 20 دقیقه استفاده، مدت 5 تا 10دقیقه اسکوتر را خاموش کنید. در این صورت گرمای حاصل از آمپر زیادی که موتورها از باتری از طریق برد دریافت کرده‌اند و گرمایی که در مدار برد تولید می‌شود، برطرف گردد.

دلیل خاموش نشدن اسکوتر برقی چیست ؟

یکی از رایج ترین مشکلات اسکوترهای برقی این است که دستگاه برای مدت زمان طولانی روشن مانده و خاموش نمی شود. آسیب دیدن مدار تغذیه اسکوتر یا همان بخش پاور باعث خواهد شد تا این مشکل بوجود آید. به عنوان اولین راهکار، اسکوتر هوشمند خود را باز کنید و سوکت باتری اسکوتر را جدا کنید تا باتری اسکوتر برقی به طور کامل تخلیه نشود. توجه داشته باشید که اگر باتری اسکوتر تخلیه شود، دیگر هیچگاه شارژ نخواهد شد.

اسکوتر برقی

علل چشمک زدن چراغ قرمز اسکوتر برقی چیست؟

روی اسکوتر های برقی دو چراغ وجود دارد که یکی از چراغ ها موقع استارت و روشن شدن اسکوتر روشن می شود. ولی چراغ دیگری که کنار آن وجود دارد مربوط به برد و مشکلات مربوط به برد است و با توجه به مشکل پیش آمده، از 1 تا 8 بار چشمک می زند.
مشکلات جدی به برد می تواند باعث خرابی آن شود!
پس پیشنهاد می کنیم در صورت مشاهده هرگونه چراغ قرمز سریعا اسکوتر برقی خود را به یک متخصص نشان دهید تا به شما راهنمایی های لازم را بگوید. شما می توانید با کارشناسان ما در ارتباط با این موضوع گفت و گو کنید و در صورت نیاز برد را برای تعمیر برای ما بفرستید تا آن را تعمیر کنیم.

[njwa_button id=”28711″]

1 بار چشمک زدن (تعویض مادربورد)

یک بار چشمک به معنای قطعی در اتصالات داخل اسکوتر برقی است، معلوما جدا سازی سیم ها از مادربورد و وصل کردن مجدد آنها می تواند راهکار مناسبی باشد ولی در بعضی مواقع تاثیر گذار نیست و باید مادربورد را تعویض کنید.
به این نکته توجه کنید که سیم های متصل به ال ای دی های اسکوتر تاثیری در این مشکل ندارد!

2 بار چشمک زدن (تعویض حسگرها)

زمانی که حسگرها در مدار اسکوتر برقی دچار مشکل می شوند و شاهد دوبار چشمک قرمز هستیم. مدارهای داخل اسکوتر قابل تعمیر نیستند و شما در صورت خرابی باید آنها را تعویض کنید.

3 بار چشمک زدن (تعویض کیت داخلی)

این وضعیت هم مانند مورد قبلی مربوط به کیت مدار اسکوتر برقی است که داخل آن می باشد فقط این بار اسکوتر نمی تواند تعادل خود را حفظ کند. در این صورت هم شما باید کیت مدار داخلی اسکوتر برقی خود را عوض کنید.

4 بار چشمک زدن (تعویض موتور)

این مورد نشان دهنده بروز مشکل در مادربورد است که دو طرف اسکوتر برقی یکسان قرار نمی گیرند. در اینجا شما باید به تعویض موتوری که در سمت مادربورد قرار دارد بپردازید که این موتورها داخل یک چرخ جدید به فروش می رسند که می توانید خریداری کنید.

5 بار چشمک زدن (تعویض موتور سمت باتری)

هنگامی که یک طرف یا هردو طرف اسکوتر برقی قادر به حفظ تعادلشان نباشند این مشکل رخ می دهد که مشکل در موتور سمت باتری اسکوتر برقی است. تنها راه حل تعویض این موتورها می باشد.

6 بار چشمک زدن (تعویض باتری)

اگر این مورد پیش آمد باید باتری اسکوتر خود را تعویض کنید و هنگامی که ولتاژ باتری کاهش می یابد این مشکل رخ می دهد. برای خرید بهتر است از باتری های سیاه رنگ که تولید شرکت سامسونگ می باشند استفاده کنید.

7 بار چشمک زدن (تعویض ژیروسکوپ)

این مورد زمانی رخ می دهد که ژیروسکوپ با مشکل مواجه شده باشد و معمولا موقع شل شدن سوکت ها رخ می دهد. برای خرید ژیروسکوپ جدید بهتر است از یک کیت مدار نو استفاده کنید و توجه کنید که مدل آن با مدل اسکوتر برقی خود یکسان باشد.

8 بار چشمک زدن (تعویض ژیروسکوپ)

همانند مورد قبلی مشکل از ژیروسکوپ است و علت آن اشکال در پین اسکوتر برقی است. در این مورد هم باید یک کیت مدار الکتریکی نو خریداری کنید و به ولتاژ و مدل آن دقت کنید که با اسکوتر برقی یکسان باشد.

نقد و بررسی انواع هاوربرد

تجربه بد آتش سوزی و انفجار اسکوتر شارژی

تجربه خطرناکی که برای بعضی از کاربران اسکوتر برقی اتفاق افتاده است، آتش سوزی با این وسیله است که این وسیله یا آتش گرفته است یا انفجار به وجود آورده است. این تجربه نیز در اینترنت زیاد به نمایش گذاشته شده است و کلیپ های زیادی برای آن می توانید پیدا کنید.
در گزارش ها آمده بود که یک هاوربرد( اسکوتر برقی) در آمریکا آتش گرفت و به وسیله آن یک خانه به آتش کشیده شد. این تجربه ای تلخ و ناگوار است. ولی سوال اینجا است که چرا اسکوتر هوشمند که یک وسیله جدید و پیشرفته است باید آتش بگیرد یا انفجار به وجود بیاورد. برای این که از این تجربه بد و ناراحت کننده دور باشید، با ما همراه باشید.

تجربه های بد و خوب از اسکوتر برقی

تجربه های استفاده اسکوتر برقی

تجربه های بد و خوب از اسکوتر برقی می تواند به کسانی که قصد خرید این وسیله را دارند، کمک بکند. اسکوتر برقی یک وسیله مدرن و جذاب است که روز به روز طرفداران آن بیشتر از قبل می شود و افراد زیادی تصمیم به خرید اسکوتر برقی می گیرند. یک نگاه به تجربه های خوب و بد، راه  را برای افرادی که قصد خرید دارند، روشن می کند. ما در این مقاله به تجربه های بد و خوب از اسکوتر برقی اشاره خواهیم کرد.

تجربه های بد و خوب از اسکوتر برقی

ولی چرا اسکوتر برقی آتش می گیرد؟

اسکوتر برقی یک وسیله مدرن و پیشرفته است وسیله ای چنان پیشرفته چرا باید آتش سوزی به وجود بیاورد یا منفجر شود؟ نکته اصلی در باتری اسکوتر برقی است. اسکوتر برقی به خاطر اینکه طرفداران زیادی پیدا کرده است باعث شده تا شرکت‌های تولید کننده اسکوتر برقی اقدام به تولید قطعات بی کیفیت در اسکوتر ها کنند تا به خاطر ارزان بودن محصولاتشان فروش بیشتری داشته باشند.
یکی از اجزایی که تقلبی آن در بازار بسیار وجود دارد باتری های اسکوتر برقی است. اگر باتری اسکوتر برقی بی کیفیت و تقلبی باشد، می‌تواند آتش‌سوزی و انفجار به وجود بیاورد بنابراین در زمان خرید اسکوتر برقی علاوه بر این که قیمت اسکوتر برقی برای شما اهمیت فراوانی دارد، باید کیفیت باتری اسکوتر هوشمند نیز مد نظر قرار داده شود.
ذکر یک نکته نیز بی فایده نیست و آن اینکه باتری اسکوتر برقی از جنس لیتیومی است و باتری هایی که جنس آن لیتیومی است در زمان برخورد با اشیا یا سوراخ شدن آنها خطر آتش سوزی و انفجار در آنها وجود دارد.
به همین خاطر اگر از کیفیت باتری اسکوتر برقی خود اطمینان دارید باز نکات ایمنی برای نگهداری از اسکوتر برقی خود را مد نظر قرار دهید و از وارد شدن ضربه و سوراخ شدن باتری های این دستگاه جلوگیری کنید و لحظات خوشی را با اسکوتر برقی تجربه کنید.

تجربه خوب رهایی از ترافیک

فرض کنید که قصد انجام کاری را دارید. برای انجام آن کار باید به مکانی بروید و فرصت کمی دارید. با اسکوتر برقی می توانید سریع تر از دیگران خود را به مقصد برسانید.
لذتی که انسان به خاطر انجام موفق کارهایش می برد تجربه ای خوب را برای او رقم می زند.
افراد زیادی هستند که در این زمان به خاطر تنگی وقت انجام کارهای بسیار مهمی را از دست داده اند. در مقابل افرادی هستند که موفق به انجام کارهای ضروری خود شده اند و تجربه خوبی را کسب کرده اند.
گاهی در زمانی که افراد زیادی در ترافیک گیر کرده اند شما با اسکوتر برقی می توانید به راحتی ترافیک را دور بزنید و از آن عبور کنید.
عبور از ترافیک و انجام کارها در زمان خودش تجربه خوب و شیرینی را برای کاربر اسکوتر به ارمغان می آورد.

تجربه های بد و خوب از اسکوتر برقی

تجربه خوب گردش و تفریح با اسکوتر برقی

یکی از تجربه های خوبی که باعث می شود به انسان بسیار خوش بگذرد و انسان لذت زیادی را ببرد، زمانی است که با دوستان و رفقای خود به گردش و تفریح رفته اید.
تصور کنید با دوستان خودتان به تفریح و گردش رفته اید و این درحالی است که تفریح شما هم زمان با اسکوترسواری است.
هیجان و لذتی که از اسکوتر سواری دسته جمعی می برید قابل توصیف نیست.
این تجربه ای است که بسیاری به دنبال آن هستند.
کسانی که زیاد با دوستان خود اهل گردش و تفریح هستند می توانند با اسکوتر هوشمند آن گردش ها را به لحظات فراموش نشدنی تبدیل کنند.

برای ارتباط با کارشناسان ساپتک سیتی و دریافت مشاوره می توانید از طریق دکمه های تماس یا واتساپ با ما در ارتباط باشید. 

[njwa_button id=”28711″]

[elfsight_click_to_call id=”2″]

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 4]

8 دیدگاه در “علل چشمک زدن چراغ قرمز اسکوتر برقی و نحوه عیب یابی اسکوتر برقی

  1. Hossiny گفت:

    اسکوتر برقی من 9 بار چشمک قرمز میزند
    چی کار کنم؟

    1. ایمان خوران گفت:

      سلام وقت بخیر اسکوتر برقی خودتونو ریست کنید
      برای آموزش ریست کردن
      روی لینک ویدیو کلیک کنید
      https://www.aparat.com/v/Cib8v

  2. محمد گفت:

    اسکوتر ما بعد از ۳۰ ثانیه شروع به بوق بوق زدم می کند
    مدل اسمارت ۸ ۲۰۲۲

    1. mahdie asadi گفت:

      سلام دوست عزیز وقت بخیر
      به احتمال قوی دستگاهتون نیاز به تعویض باتری داره.

  3. مسعود گفت:

    سلام پس بوق ممتد چراغ قرمز در اسکوتر چیه؟

    1. mahdie asadi گفت:

      سلام وقت بخیر
      ممکن هست مشکل برد یا باتری باشه با بخش فنی مجموعه در ارتباط باشید.
      09194088807

  4. فاطمه گفت:

    سلام خسته نباشين ايا شما قاب اسكوتر برقي دارين ؟

    1. سلام
      انواع قاب های اسکوتر برقی موجود میباشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

برخی از مقالات

سبد خرید

فرم تماس

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

نحوه ارتباط
این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .