تعمیر باتری اسکوتر برقی

فهرست مطالب

باتری اسکوتر برقی را قبل از اینکه کاملا تخلیه شوند باید آنها را شارژ کرد. زمان شارژ اولیه باتری حدود 3 ساعت است و در دفعات بعدی زمان شارژ به 2 ساعت کاهش پیدا می کند. البته به این نکته توجه کنید که به هیچ عنوان اسکوتر را برای مدت طولانی به شارژر متصل نگه ندارید و هنگامی که چراغ شارژر سبز شد، اسکوتر را از شارژر جدا کنید تا نیازی به تعمیر باتری اسکوتر برقی نداشته باشید.

تعمیر باتری اسکوتر برقی

بسته باتری اسکوتر برقی شامل 10 یا 20 عدد باتری لیتیومی می‌باشد. به هرکدام از این باتری ها سلول گفته می شود. ولتاژ این سلول‌ها ۴/۲ ولت است. در صورتی که اسکوتر در حال حرکت در زیر پا خاموش می شود و مدت زمان شارژی که نگه می‌دارد، کمتر از نیم ساعت است، باید به فکر یک باتری نو باشید و یا تعمیر باتری اسکوتر برقی را در نظر داشته باشید.

نحوه عیب یابی باطری اسکوتر برقی را بلدید؟

زمانی که چراغ نارنجی اسکوتر را مشاهده کردید باید متوجه شوید که مشکلی در باتری وجود دارد یا باتری نیاز به تعویض دارد. اگر باتری را به تازگی عوض نموده اید ولی با مشکلات بالا دوباره مواجه شدید، احتمال دارد باتری شما تقلبی باشد.
اسکوتر برقی مانند هر دستگاه الکتریکی دیگری برای افزایش کارایی خود نیازمند مراقبت‌های ویژ‌ه‌ای است یکی از این مراقبت ها، نگهداری از باتری دستگاه است. برای نگهداری از باتری به موارد زیر توجه نمایید.
تا زمانی که شارژ باتری کاملا تمام نشده است آن را دوباره شارژ نکنید. زیرا یک سری دانه‌های کریستالی در باتری وجود دارند که با انجام دادن این عمل متبلور شده و ظرفیت باتری را کم می‌کنند.
اگر قرار است مدت زیادی از اسکوتر خود استفاده نکنید بهتر است باتری را کاملا شارژ نموده و باتری را از اسکوتر جدا نمایید.
هنگام خرابی باتری اسکوتر حتما باتری را به یک تعمیرکار ماهر نشان دهید تا تعمیر باتری اسکوتر برقی به درستی انجام شود.
توجه: علاوه بر باتری، کل دستگاه نیز به سرویس دوره‌ای دارد. تا از خرابی های احتمالی پیشگیری شود.

سلول باتری اسکوتر چیست؟

در تصویر روبرو نمونه‌ای از سلول‌های تشکیل دهنده ی باتری اسکوتر برقی را مشاهده می‌کنید. برای داشتن یک باتری خوب و اصل، باید داخل هر بسته باتری اسکوتر 20 عدد از این سلولها وجود داشته باشد. متاسفانه گاهی از این 20 سلول، 10سلول از آن با گچ پر شده است. مطمئنا هنگام خرید شما نمی توانید داخل بسته باتری را بررسی کنید و از اصل یا تقلبی بودن باتری  با خبر شوید.

سلول باتری اسکوتر چیست؟

آیا از این نکات هنگام خرید باتری اسکوتر استفاده می کنید؟

اولاً از فروشگاهی معتبر و مورد اطمینان خرید کنید. دوماً فروشگاهی را انتخاب کنید که به شما گارانتی بی قید و شرط باتری می‌دهد و آن را در فاکتور یا کارت گارانتی‌تان ذکر می‌کند. نکته دیگر این که قبل از خراب شدن و ایجاد مشکل در اسکوترتان یک مرکز مطمئن و قابل اعتماد را پیدا کنید. تا مطمئن شوید در صورت خرابی و یا ایجاد مشکل در اسکوتر، دقیقاً به کدام مرکز و آدرس باید مراجعه کنید.

چگونه باتری اصلی را تشخیص بدهیم؟

معمولا بعد از یک یا دوسال استفاده از اسکوتر شما نیاز به یک باتری جدید دارید زیرا عمر باتری محدود است. هنگام خرید باتری فقط به حرف فروشنده مبنی بر اینکه برند باتری سامسونگ یا ال جی یا هر برند معتبر دیگه ای است اعتماد نکنید. زیرا این اسامی فقط یک برچسب هستند و واردکننده، فروشنده یا تعمیرکار می توانند این برچسب ها را روی محصولات بدل بچسبانند. گاهی فروشنده‌ها ذکر می‌کنند که روی تک تک سلول‌های باتری، اسامی این برندها ثبت شده است و این نشانه ی اصل بودن باتری است. ولی باید توجه کنید که این سخن درست نیست و هر شخصی می تواند از این برچسب ها استفاده کند.
بهتر است خرید باتری اسکوتر را از یک فروشگاه معتبر انجام دهید و تعمیر باتری اسکوتر برقی را به آن ها بسپارید.

علائم خرابی باتری اسکوتر برقی چیست؟

علائم خرابی باتری اسکوتر برقی می تواند شامل موارد زیر باشد:

به طور مثال روروک مخصوص بچه ها استارت نمی خورد یا اسکوتر با سرعت کمتر از حد معمول حرکت می کند و یا با وجود شارژ کامل برد کمی را طی می کند و نمایشگر شارژ باتری شارژ کم را نشان می دهد

علاوه بر این، اگر باتری تمام شده باشد، اسکوتر به هیچ وجه روشن نمی شود و اگر کم باشد، ممکن است روشن شود اما به درستی کار نکند. مشکلات شارژ و زمان شارژ بیشتر نیز می تواند نشان دهنده مشکلات باتری باشد. مهم است که این مشکلات را به درستی تشخیص دهید، زیرا ممکن است نشان دهنده باتری خراب باشند و نیاز به تعویض داشته باشد.

چطور باتری اسکوتر را عوض کنیم؟

گام اول
1- هاوربرد را طوری قرار دهید که پدها رو به پایین باشند.
2- با یک پیچ گوشتی تمام 18 پیچ در قسمت زیرین اسکوتر را بردارید.
3- پوسته را با احتیاط جدا کنید و مستقیماً بالا ببرید.

چطور باتری اسکوتر را عوض کنیم؟ مرحله 1
چطور باتری اسکوتر را عوض کنیم؟ مرحله 2
چطور باتری اسکوتر را عوض کنیم؟ مرحله 3

گام دوم
1- با استفاده از پیچ گوشتی 4 پیچ اطراف باتری روی قاب را باز کنید.
2- محفظه ای که باتری را در خود جای داده است بردارید.

چطور باتری اسکوتر را عوض کنیم؟ مرحله 4
چطور باتری اسکوتر را عوض کنیم؟ مرحله 5
چطور باتری اسکوتر را عوض کنیم؟ مرحله 6

گام سوم
1- کابل مشکی و زرد را از هم جدا کنید.
2- باتری را از هاوربرد خارج کنید.

چطور باتری اسکوتر را عوض کنیم؟ مرحله 7
چطور باتری اسکوتر را عوض کنیم؟ مرحله 8
چطور باتری اسکوتر را عوض کنیم؟ مرحله 9

گام چهارم
حال باتری کهنه را با باتری نو تعویض نمایید و مراحل بالا را به صورت معکوس انجام دهید.

نحوه تعمیر باتری اسکوتر برقی ناین بات و شیائومی

استفاده نادرست و رعایت نکردن بعضی نکات می تواند منجر به خرابی باتری اسکوتر ناینن بات شما شود که شمارا مجبور به تعمیر و یا تعویض آن می کند. اگر شما از کسانی هستید که از خرابی اسکوتر برقی ناین بات خود رنج می برید می توانید به تهیه باتری نو برای اسکوتر برقی تان فکر کنید. سایت ساپتک سیتی ارائه دهنده باتری اسکوتر های برقی ناین بات اورجینال می باشد و به راحتی و با خیال راحت نسبت به خرید یک باتری نو اقدام کنید.

برای مشاهده انواع باتری اسکوتر برقی ناین بات و شیائومی کلیک کنید.

نحوه تعمیر باتری دوچرخه برقی

امروزه دوچرخه های برقی در بین مدرم بسیار رایج شده و کمتر کسی را پیدا می کنید تا به حال از دوچرخه های برقی استفاده نکرده باشد. اگر دوچرخه برقی شما کم شارژ نگه می دارد و خیلی نمی توانید از آن استفاده کنید، بدانید یک مشکل اساسی در باتری شما وجود دارد!
ساپتک سیتی دارای متخصصانی است که می تواند باتری دوچررخه برقی شمارا با قیمتی مناسب تعمیر کند و برای این کار کافی است از سریق واتساپ با کارشناسان ما در ارتباط باشید. همچنین می توانید از طریق لینک زیر نکات مهم و کاربردی در خصوص تعمیر دوچرخه برقی بیاموزید که بسیار کاربردی هستند و به شما در نگهداری بهتر دوچرخه برقی کمک می کند.

برای مشاهده آموزش تعمیرات دوچرخه برقی کلیک کنید.

نحوه تعویض باتری اسکوتر برقی

اگر از باطری اسکوتر برقی صحیح استفاده نشود باتری خراب می شود. در صورت خرابی باتری شما می توانید به آسانی باتری آن را تعویض کنید البته در صورتی که گام های تعویض باتری اسکوتر برقی را بدانید می توانید این کار را انجام دهید و در صورت عدم آشنایی با آن امکان آسیب رساندن به دستگاه زیاد وجود دارد. و در صورت تمایل می توانید به یک مرکز معتبر تعمیر باتری اسکوتر برقی رجوع کرده با مشورت متخصصین اسکوتر برای خرید باتری اسکوتر برقی اقدام کنید و آن را تعویض کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 4.8]

47 دیدگاه در “تعمیر باتری اسکوتر برقی

  1. میلاد گفت:

    موافقم

  2. مکانیک گفت:

    بیشتر خرابی های باتری یه دلیل عدم استفاده درست از اسکوتره

  3. مکانیک گفت:

    مواظبت از باتری رو جدی بگیرید

  4. مهناز گفت:

    بی نقص مثل همیشه

  5. مهسا گفت:

    خیلی خوبید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

برخی از مقالات

سبد خرید

فرم تماس

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

نحوه ارتباط
این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .