نحوه ریست کردن اسکوتر برقی

فهرست مطالب

چگونه بفهمیم که هاوربرد نیاز به ریست شدن دارد؟

،در این صفحه قصد داریم تا یکی از آسان ترین روش های تعمیر اسکوتر برقی را به شما آموزش دهیم. اولین نکته ای که برای ریست اسکوتر باید رعایت کرد این است که نباید به دفعات زیادی ریست را انجام داد زیرا امکان دارد که مشکل اسکوتر از قسمت دیگری باشد و با ریست کردن ایرادی به ایرادات اسکوتر اضافه شود. زمانی که اسکوتر با سطح زمین تراز نباشد مثلا اسکوتر را وقتی کمی خم میکنید به سمت جلو یا عقب حرکت میکند در این حالت نیاز به ریست است.یا وقتی که پای خود را روی پدال اسکوتر قرار می دهید چراغ قرمز شروع می‌شود و حرکت نمیکند با انجام ریست، اسکوتر به حالت اول خود برمیگردد

چه زمانی باید عمل ریست اسکوتر برقی را انجام داد؟

نحوه ریست کردن اسکوتر برقی بستگی به نوع و مدل آن دارد. برای بعضی اسکوترهای برقی، تنها کافیست دکمه روشن و خاموش را به مدت چند ثانیه فشار دهید و آن را خاموش و دوباره روشن کنید. در برخی اسکوترهای برقی، یک دکمه کوچک برای ریست کردن وجود دارد که با فشار دادن آن، می‌توانید سیستم را بازیابی کنید. اگر مشکلاتی برای اسکوتر برقی شما وجود دارد، ممکن است نیاز به یک ریست کلی باشد. ریست کردن اسکوتر برقی تنها باید هنگامی انجام شود که ریست روی دستگاه موثر نبوده و مشکل دستگاه را حل نکرده است.چند سناریو وجود دارد که در آن ریست کردن می تواند مشکلات هاوربرد را برطرف کند.اگر با همه یا برخی از نشانه های زیر مواجه شدید، به این معنی است که هاوربرد شما نیاز به تنظیم مجدد دارد این نشانه های ساده عبارتند از:
نشانگر نور: چراغ قرمز هاوربرد مدام روشن است و شما نمی توانید از هاوربرد استفاده نمایید.
صدای زنگ هشدار: هاوربرد صدای زنگ هشدار یا بوق را به طور مداوم تولید می کند.
مسائل شارژ: شارژ نشدن هاوربرد.
 نداشتن تعادل: هاوربرد به طور مداوم به یک طرف( راست یا چپ) تمایل دارد.
مسائل مربوط به چرخ ها:
اگر یک چرخ از هاوربرد نسبت به چرخ دیگری کندتر بچرخد.
ریست کردن هاوربرد می‌تواند مشکل را حل کند. اگر مشکل شما حل نشد، ممکن است لازم باشد ژیروسکوپ را تعویض کنید. البته ریست کردن باید اولین چیزی باشد که امتحان می کنید.

روش‌های ریست کردن اسکوتر برقی کدامند؟

ریست کردن اسکوتر برقی

همانطور که ممکن است بدانید، ریست کردن اسکوتر برقی می‌تواند مشکلات و اشکالات مربوط به دستگاه را رفع کند و به کاربر این امکان را می‌دهد که دوباره از آن استفاده کند. در این مطلب به بررسی چند روش ریست کردن اسکوتر برقی می‌پردازیم:

  1. ریست کردن با دکمه ها: برای بعضی از اسکوترهای برقی، تنها کافیست دکمه روشن و خاموش را به مدت چند ثانیه فشار داده و آن را خاموش و دوباره روشن کرد. این دکمه ممکن است روی دسته در دستگاه قرار داشته باشد.
  2. ریست کردن با دکمه کوچک: در برخی از اسکوترهای برقی، یک دکمه کوچک برای ریست کردن وجود دارد که با فشار دادن آن، می‌توانید سیستم را بازیابی کنید. این دکمه ممکن است روی دستگاه، درون دسته یا روی بدنه قرار داشته باشد.
  3. ریست کردن کلی: اگر مشکلاتی برای اسکوتر برقی شما وجود دارد، ممکن است نیاز به یک ریست کلی باشد. این ریست کلی تنها باید هنگامی انجام شود که ریست روی دستگاه موثر نبوده است و مشکل دستگاه را حل نکرده است.

برای ریست کلی یک اسکوتر برقی، ابتدا آن را خاموش کنید. سپس همزمان دو دکمه روشن و خاموش و دکمه ترکیب را همزمان فشار دهید. این دکمه ترکیب با دکمه حرکت دهنده پدال در بعضی اسکوترهای برقی ترکیب شده است. با نگهداشتن دکمه ترکیب، دکمه روشن و خاموش و دکمه ترکیب را همزمان فشار دهید. سپس منتظر بمانید تا سیستم اسکوتر برقی خاموش شود و بعد از چند دقیقه، آن را دوباره روشن کنید.

در صورتی که با این روش ها همچنان مشکل باقی بماند، بهتر است به تعمیرکار اسکوتر برقی خود مراجعه کنید.

در پایین می توانید فیلم آموزش نحوه ریست کردن هاوربرد را تماشا نمایید.

نحوه ریست کردن اسکوتربرقی یا هاوربرد

اگر هاوربرد شما به درستی کار نمی کند، وقت آن است که آن را ریست کنید. می توانید مراحل پایین را با ما پیش ببرید:
1- مطمئن شوید که هاوربرد کاملاً خاموش است.
2- شما باید از دکمه پاور که بر روی هاوربرد است استفاده کنید. خاموش کردن هاوربرد با ریموت کنترل کافی نیست و حتما باید دکمه روی هاوبرد را فشار دهید.
3- اطمینان حاصل کنید که هاوربرد روی یک سطح صاف و هموار قرار دارد.
4- حالا دکمه پاور روی هاوربرد را به مدت پنج ثانیه فشار دهید تا زمانی که هاوربرد بوق بزند.چراغ های روی هاوربرد چشمک می زنند.
5- حدود 30 ثانیه صبر کنید.هاوربرد روی سطح در حال ریست شدن است، بنابراین آن را حرکت ندهید یا دکمه ای را فشار ندهید.
6- اکنون دکمه پاور را دوباره فشار دهید تا هاوربرد خاموش شود.
تبریک!
هاوربرد شما اکنون ریست شده است.
قبل از ریست کردن هاوربرد، کتابچه راهنمای هاوربرد را بررسی کنید. دستورالعمل ها به احتمال زیاد همان چیزی است که در بالا نوشتیم، اما همیشه بهتر است که قبل از هر کاری بررسی های لازم را انجام دهید. اگر نسخه فیزیکی کتابچه را ندارید، می توانید کتابچه راهنمای کاربر را به صورت آنلاین پیدا کنید.

لازم به ذکر است که اگر در فرایند ریست کردن اسکوتر برقی شکست خوردید و مشکل شما به شکل قابل توجهی حل نشد، بهتر است با توجه به مدل و نوع آن، به تعمیرکار اختصاصی اسکوتر برقی خود مراجعه کنید.

چگونه بلوتوث اسکوتر برقی را روشن کنیم؟

اسکوترهای برقی انواع مختلفی دارند و هر یک از اسکوترها قابلیت های متنوع و خاص خود را دارند برای مثال بعضی از اسکوترها قابلیت بلوتوث را دارند و با استفاده از بلوتوث می­توان اسکوتر را به گوشی تلفن هوشمند وصل کرد و با استفاده از اپلیکیشن به قابلیت ­های مختلف آن دست پیدا کرد. حالا سوالی که پیش میاد این است که چگونه بلوتوث اسکوتر را روشن کنیم؟

برای روشن کردن بلوتوث اسکوتر باید ابتدا دکمه خاموش و روشن کردن دستگاه (پاور) را فشرده و نگه دارید تا چراغ­ های آن روشن شود. سپس وارد تنظیمات بلوتوث گوشی همراه خود شده و بلوتوث آن را نیز روشن نمایید. در قسمت لیست دستگاه ­های جستجو شده روی نام بلوتوث اسکوتر کلیک کرده و اجازه دهید تا تلفن همراه و اسکوتر به یکدیگر متصل شوند.پس از اتصال دو دستگاه به هم از طریق اپلیکیشن­ مربوطه می­توانید به قابلیت ­های مختلف اسکوتر خود دست پیدا کنید.

ریست کردن هاوربرد

چگونه هاوربرد را با تلفن همراه ریست کنیم؟

می توانید اسکوتر برقی خود را با استفاده از اپلیکیشن موبایل ریست کنید. در قسمت پایین مراحل را دنبال کنید:
مرحله 1: اپلیکیشن هاوربرد را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید.
مرحله 2 : بلوتوث را در گوشی خود فعال کنید.
مرحله 3 :  هاوربرد را روشن کنید و اجازه دهید تلفن شما آن را پیدا کند.
مرحله 4 : در تلفن هوشمند خود، عملکرد یافتن دستگاه جدید را روشن کنید. این به تلفن شما اجازه می دهد تا هاوربرد شما را پیدا کند.
مرحله 5 : همانطور که نام دستگاه بلوتوث هاوربرد خود را در تلفن هوشمند اندرویدی خود مشاهده می کنید، روی آن کلیک کنید. هاوربرد شما با تولید یک بوق اتصال را تایید می کند.
مرحله 6 : اکنون می توانید تمام عملکردهای هاوربرد را که از طریق تلفن هوشمند اندرویدی قابل کنترل است، کنترل کنید.
مرحله 7 : هاوربرد را روی یک سطح صاف و یکدست قرار دهید.
مرحله 8 : به برنامه گوشی بروید و بخش “ریست” را پیدا کنید.
توجه: شما باید مراحل بالا را بسیار دقیق دنبال کنید.

ریست کردن هاوربرد با گوشی

چگونه هاوربرد ریست شده را تست کنیم؟

هنگامی که هاوربرد را ریست کردید، نوبت به تست هاوربرد می رسد. آن را در حالت عادی روشن کنید. با فرض اینکه هیچ چراغ چشمک زن قرمزی وجود ندارد، سوار هاوربرد شوید( بر روی یک سطح صاف سوار شوید). مطمئن شوید که از کلاه ایمنی و سایر وسایل ایمنی استفاده می کنید.
با هاوربرد به صورت چرخشی حرکت کنید تا ببینید آیا هر دو چرخ سمت راست و چپ با سرعت یکسان حرکت می کنند یا خیر.به آرامی از یک شیب بالا بروید تا مطمئن شوید که هاوربرد متعادل می ماند. اگر همه چیز خوب کار کند، می فهمید که ریست کردن کار کرده است.

اما اگر هنوز هاوربرد حرکات عجیب و غریب انجام می دهد، زمان آن رسیده است که ژیروسکوپ را تعویض کنید. اگر در مورد علت آن مطمئن نیستید،می توانید از یک متخصص برای بررسی آن استفاده کنید. اگر هاوربرد شما واقعاً گران است، احتمالاً ارزش آن را دارد که آن را تعمیر کنید تا دوباره به راحتی سوار آن شوید.

چگونه باتری هاوربرد را ریست کنیم؟

باتری هاوربرد ریست نمی شود و به سادگی تعویض می شود. قبل از تعویض باتری هاوربرد، بررسی کنید که آیا باتری هاوربرد شما واقعاً نیاز به تعویض دارد یا خیر. شما به راحتی می توانید این موضوع را با چراغ های روی شارژر هاوربرد بررسی کنید. شارژر هاوربرد دو چراغ روی آن دارد. یکی چراغ سبز و دیگری چراغ قرمز. شارژر را به هاوربرد وصل کنید و آن را به پریز دیواری وصل کنید، اگر چراغ روی هاوربرد سبز شد. این بدان معناست که هاوربرد در حال شارژ شدن است و باتری شما سالم است. نحوه ریست کردن اسکوتر برقی

در صورت خرابی اسکوتر برقی و روشن نشدن آن می‌توانید با واحد << تعمیرات اسکوتر برقی >> شرکت ساپتک ایرانیان تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما شما را راهنمایی خواهند کرد تا در صورت خرابی و نیاز به تعویض قطعات بتوانید اسکوتر خود را برای ما ارسال کنیدو اسکوترتان را مانند روز اول تحویل بگیرید. 

دیدگاه
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4.7]

46 دیدگاه در “نحوه ریست کردن اسکوتر برقی

  1. رها گفت:

    کامل و بی نقص

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

سبد خرید

فرم تماس

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

نحوه ارتباط
این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .