انواع شارژر اسکوتر برقی

فهرست مطالب

انواع شارژر اسکوتر برقی

سلام بر دوستان و همراهان ساپتکی 
 در این مقاله ما می خواهیم راجع به شارژر اسکوتر برقی صحبت کنیم.
با هم بررسی خواهیم کرد که تا چه اندازه شارژر و کیفیت آن مهم است. گاهی اوقات ممکن است، اسکوتر شما مشکل پیدا کند و شما طبق عادت همیشگی فکر کنید، مشکل از باتری است و حتی بارها باتری را عوض کنید. اما مشکل از جایی دیگر باشد. ممکن است که مشکل شما به شارژر ختم شود. پس حتماً به این موضوع دقت کنید و از سلامت شارژر اسکوترتان اطمینان پیدا کنید.

شارژر اسکوتر برقی

شارژر وسیله‌ای برای انتقال انرژی به درون باتری اسکوتر برقی قابل شارژ است. شارژر اینکار را توسط تزریق جریان الکتریکی به درون باتری انجام می دهد. جریان شارژ به تکنولوژی ساخت و همچنین حجم باتری مورد نظر جهت شارژ بستگی دارد. به عنوان مثال جریانی که برای شارژ یک باتری خودرو استفاده می‌شود با جریان مورد نیاز برای باتری اسکوتر برقی متفاوت است.
اسکوترها دارای باتری هستند و برای حرکت نیازمند این هستند که باتریشان شارژ شود. برای شارژ کردن باتری اسکوتر برقی از شارژر استفاده می‌کنیم.
بعد از تمام شدن شارژ باتری اسکوتر برقی، برای استفاده مجدد از اسکوتر باید آن را به شارژر متصل کرده و آن را دوباره شارژ کنیم.

شارژر اسکوتر برقی از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟

انواع شارژر اسکوتر برقی از یک آداپتور و دو کابل تشکیل شده است. کار آداپتور، تبدیل برق 220 ولت به برق 42 و یا 63 ولت و انتقال برق از طریق دو کابل ورودی و خروجی است. یک سر کابل ورودی به برق شهری وصل شده و قسمت دیگر آن به آداپتور وصل می‌شود. یک سر کابل خروجی هم از آداپتور به خود اسکوتر وصل می‌شود.

سوکت سر شارژر 63 ولت می‌تواند، 3 پیم یا 4 پیم باشد.
در شرکت ساپتک هر جفت  آن موجود است.

سوکت شارژ

[njwa_button id=”28711″]

شارژر اسکوتر برقی باکیفیت و شارژر بی کیفیت

یکی از مواردی که شخص خریدار شارژر باید بداند این است که آیا شارژی که قصد خرید آن را دارد از کیفیت خوبی برخوردار است یا نه. شارژرهای اسکوتر معمولا از نوع 42 ولت هستند و خروجی آنها یک تا 2 آمپر است. خریدار باید دقت کند که حتما خروجی آن ۲ آمپر باشد. نمونه هایی وجود دارند که دارای خروجی ۱.۵ آمپر  هستند. این شارژرها ممکن است که نتوانند به خوبی باتری اسکوتر را شارژ کنند. شارژرهایی که دارای فن خنک کننده هستند، معمولا از کیفیت بالایی برخوردار هستند. اما به طور کل این دلیلی بر این نیست که شارژرهای بدون فن بی کیفیت هستند.
بهتر است برای خرید شارژر اسکوتر از مراکز معتبر خرید فرمایید.

قیمت شارژر اسکوتر برقی

قیمت شارژر اسکوتر برقی بسته به نوع و مدل آن و با توجه به کیفیت آن دارای قیمت های گوناگونی است. شما می توانید انواع شارژر اسکوتر برقی و قیمت های آن را در همین صفحه مشاهده بفرمایید.

باتری اسکوتر برقی و نکاتی برای افزایش طول عمر باطری اسکوتر

۱- شارژر را برای مدت طولانی به برق متصل نکنید.
۲- بهترین میزان درصد شارژ برای باتری لیتیومی بین ۲۰ تا ۸۰ درصد است.
۳- اسکوتر برقی را به هیچ عنوان شب تا صبح در شارژ نگذارید.
۴-برای شارژ دستگاه و یا زمانی که بخواهید برای چند ساعت یا چند روز از اسکوتر استفاده نکنید حتما اسکوتر را از دکمه ی پاور خاموش نمایید نه از ریموت.
۵-چنانچه برای مدت طولانی از اسکوتر استفاده نمی کنید . حتما هر ۲۰ روز یک بار شارژش کنید تا باتری آن نخوابد.
۶-به هیچ عنوان به شارژر ضربه وارد نکنید.

 

انواع شارژر اسکوتر برقی

چطور شارژر را به هاوربرد وصل کنیم؟

هنگام اتصال شارژر به اسکوتر باید به این نکته توجه کنید. قسمت سوکت‌دار کابل که به اسکوتر وصل می‌شود، دارای یک شیار است. برای وصل کردن شارژر به اسکوتر حتماً دقت کنید، که این شیار در محل درست اتصال به اسکوتر قرار بگیرد زیرا در صورتی که شارژر را به درستی به اسکوتر وصل نکنید، ممکن است سوکت شارژر یا اسکوتر آسیب ببیند.

چه زمانی اسکوتر را به شارژر وصل کنیم؟

اسکوترها دارای آلارم باتری هستند. این آلارم زمانی فعال می شود که باتری اسکوتر برقی در حال تمام شدن است. این زمان بهترین موقع برای شارژ مجدد اسکوترتان است. معمولا روی شارژرهای اسکوتر یک چراغ وجود دارد. وقتی این چراغ قرمز است به این معنی است که باتری اسکوتر شما شارژ نشده است. اما سبز بودن این چراغ به معنی شارژ شدن کامل باتری اسکوتر است و شما می توانید اسکوتر را از شارژر جدا کنید.

قیمت اسکوتر برقی

اگر به فکر خرید اسکوتر برقی افتاده اید حتما می خواهید قیمت اسکوتر برقی بزرگسال، قیمت اسکوتر برقی دخترانه و پسرانه و … را بدانید. شرکت هایی که اقدام به فروش اسکوتر برقی می کنند انواع و اقسام هاوربردها را ارائه می کنند. در زمان خرید اسکوتر برقی دقت کنید که برای اقشار مختلف مردم و شرائط مختلف اسکوترهای برقی گوناگون در مدل های مختلف تولید و به بازار ارائه شده است.

شما در زمان خرید هاوربرد، اسکوتر برقی مناسب با سن و سال و شرائط خودتان انتخاب کنید و اقدام به خرید آن کنید. اگر اسکوتری که انتخاب می کنید مناسب کاربر آن نباشد علاوه بر این که کارایی این دستگاه را پایین می آورد شما را سریع خسته می کند در نتیجه از اسکوتر سواری خسته خواهید شد.

آیا انواع شارژر اسکوتر برقی تعمیر می شوند؟

<< شارژر اسکوتر برقی >> جزو وسایل جانبی اسکوتر برقی محسوب می شود. این قطعه بر اثر کارکرد زیاد و داغ شدن، گاها دچار سوختگی می گردد. البته باید به این نکته توجه کنیم که وقتی عمل شارژ شدن اسکوتر به اتمام رسید حتما شارژر را از پریز جدا کنیم، تا شارژر آسیب نبیند.
 از خرابی های شارژر اسکوتر برقی می توان به سه مورد اشاره کرد که ما در ادامه به آنها می پردازیم:

  •  بحث خرابی سوکت شارژ یا فیش اتصال دهنده می باشد، که ممکن است بر اثر استفاده ناصحیح دچار فرسایش شود که این مشکل با تعویض فیش و سر شارژر بر طرف می گردد.
  • خرابی کابل برق می باشد، که با تعویض کابل این مشکل برطرف می گردد.
  • خرابی خود آداپتور یا شارژر اسکوتر برقی می باشد، که در این مورد بهتر است یک شارژر نو تهیه نمایید. 

تست انواع شارژر اسکوتر برقی

اگر شارژر اسکوتر برقی شما کار نمی کند قبل از اینکه به تعمیر گاه بروید می توانید در خانه ولتاژ را بررسی کنید . اگر ولتاژ خروجی شارژر کمتر از 42 ولت بود شارژر شما آسیب دیده است . 

نحوه شارژ کردن
 

[njwa_button id=”28711″]

پاسخ 6 سوال پر تکرار درباره شارژر اسکوتر شارژی

آیا شارژرهای اسکوتر با هم متفاوت هستند؟

در جواب این سوال باید بگوییم که اکثر اسکوترها دارای شارژرهایی با آمپر و ولتاژ یکسان هستند. 
در این فروشگاه انواع شارژر 42 ولت ، 54 ولت  ، 63 ولت و …  موجود است.

شارژرهای 42 ولت و 63 ولت مناسب چه اسکوترهایی هستند؟

شارژهای 42 ولت مناسب انواع اسکوترهای  6.5 ، 8.5 و 10 اینچ و آفرود هستند.
اما شارژرهای 63 ولت مناسب اسکوترهای ناین بات می‌باشند. 

آیا کیفیت شارژر در طول عمر باتری اسکوتر موثر است؟

مطمئنا جواب این سوال مثبت است. شارژر خوب می تواند باعث افزایش طول عمر باتری اسکوتر شود. حتما اطمینان حاصل نمایید که شارژر، باتری را به طور کامل شارژ می کند.       

از كجا بفهميم باتری اسكوتر شارژ شده است؟

بر روي شارژر اسكوتر برقی يک چراغ است. اين چراغ در حالت عادي سبز و زماني كه در حال شارژ است قرمز مي شود. زماني كه اسکوتر به طور كامل شارژ شد مجددا چراغ روی شارژر سبز مي شود.

چرا شارژر هاوربرد من کار نمی کند؟

ممکن است شارژر شما کار نکند زیرا به درستی به پریز دیواری وصل نشده است. دلایل دیگر عبارتند از: خرابی باتری ، شارژر معیوب یا اتصال ضعیف به درگاه شارژ هاوربرد.

دما در طول عمر شارژر موثر هست؟

 دمای محیط می توانند باعث آسیب به شارژر یا بسته باتری شود. برای جلوگیری از عوارض ، هر دو را در دمای اتاق نگه دارید. اگر هریک از آنها بیش از حد گرم به نظر می رسد ، اجازه دهید قبل از شروع مجدد شارژ ، سرد شوند.

دیدگاه

مطمئنا کیفیت شارژر فاکتور مهمی است. به طور مثال اگر شارژر شما از کیفیت قابل توجهی برخوردار نباشد، نمی تواند باتری اسکوترتان را به طور کامل شارژ کند. در نتیجه بازدهی اسکوتر برقی شما پایین خواهد آمد.
در صورت نیاز به خرید شارژر و دیگر قطعات اسکوتر حتما آنها را از مراکز فروش معتبر، خریداری نمایید. شرکت ساپتک سیتی به عنوان واردکننده و پخش کننده اسکوتر برقی و قطعات آن، می‌تواند به شما این اطمینان را بدهد که با کیفیت‌ترین قطعات را با پایین‌ترین قیمت، خریداری نمایید.

برای ارتباط با کارشناسان ساپتک سیتی و دریافت مشاوره می توانید از طریق دکمه های تماس یا واتساپ با ما در ارتباط باشید. 

[njwa_button id=”28711″]

[elfsight_click_to_call id=”1″]

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 4]

29 دیدگاه در “انواع شارژر اسکوتر برقی

  1. ناصر گفت:

    توضیحاتتون عالیه

  2. مهناز گفت:

    عالیه این سایت

  3. حامد گفت:

    با این مقاله با شارژر آشنا شدم.عالی بود

  4. احمد گفت:

    کاملا بی نقص

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

برخی از مقالات

سبد خرید

فرم تماس

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

نحوه ارتباط
این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .