آموزش اسکوتر سواری مخصوص کودکان و بزرگسالان

فهرست مطالب

آموزش اسکوتر سواری

یکی از دغدغه خانواده ها هنگام خرید اسکوتر برقی برای کودکشان خطراتی است که ممکن است در صورت راندن غیر صحیح این وسیله رخ دهد می باشد. ما قصد داریم به شما نکات و آموزش هایی را بگوییم که شما با رعایت آنها می توانید امنیت کودکتان را هنگام راندن اسکوتر برقی تضمین کنید و با خیالی راحت اسکوتر برقی خریداری کنید.

از چه سنی می توان برای کودکان اسکوتر برقی خرید؟

راندن اسکوتر شرایط سنی خاصی ندارد و شما می توانید با توجه به استعداد و مهارت های کودکان برای آن اسکوتر برقی تهیه کنید، فقط بهتر است این را هم بگوییم که اسکوتر برقی برای کودکان بالای 20 کیلوگرم مناسب تر است زیرا بهتر می توانند تعادل خود را حفظ کنند . 

استفاده از اسکوتر برای کودکان چه فوایدی دارد؟

  • اسکوتر سواری ورزشی است که مهارت حفظ تعادل در کودک را افزایش می دهد و کودک با انجام این ورزش خودش را برای انجام ورزش های دیگری که نیاز به حفظ تعادل بیشتری دارند مثل دوچرخه سواری آماده می کند.
  • اسکوتر سواری مهارت هایی مانند تصمیم گیری به موقع و سرعت عمل را در کودک افزایش می دهد.
  • استفاده از این وسیله حس اعتماد به نفس را در کودکان تقویت می نماید و حس شادی و هیجان را در آن ها برمی انگیزد.
  • اسکوتر سواری به دلیل تحرک بالایی که برای کاربر به دنبال دارد موجب تقویت عضله ها می شود و کودک از لحاظ استقامت جسمانی رشد می کند.
  • با اسکوتر سواری کودک آموزش می بیند برای انجام کارهای دیگر نظیر راه رفتن و دویدن بتواند تعادل خود را حفظ کند.
  • اولین نکته در انجام هر کاری رعایت نکات ایمنی می باشد.به دلیل استفاده از زانوبند و کلاه ایمنی در حین اسکوتر سواری کودک یاد می گیرد که در انجام کارهای آتی خودش به موضوع ایمنی در کار توجه داشته باشد.

اسکوترهای سه چرخ و دو چرخ برای چه گروه سنی در کودکان مناسب است؟

 اسکوتر سه چرخ:
برای کودکانی با گروه سنی 2 تا 4 سال و همچنین کودکانی که تازه شروع به راه رفتن کرده اند مناسب می باشد.

اسکوتر 2 چرخ:
به دلیل نیازمند بودن مهارت بیشتر در حفظ تعادل بدن ، حین حرکت ، می باشد و برای کودکان 4 تا 12 سال بسته به میزان مهارت آن ها قابل استفاده است.

اما قبل از حرکت به چند نکته مهم توجه کنید

  • ابتدا مطمئن شوید اسکوتر برقی از شارژ برقی کافی برخوردار میباشد. در مرحله بعد آن را جلوی خود بر روی سطحی صاف قرار داده و آن را روشن نمایید. در اسکوتر های با چراغ های یک طرفه، زیاد فرقی نمیکند چراغ ها کدام طرف باشند . ولی بهتر است در پشت سر شما باشد، تا ایمنی شما جهت حرکت تامین شود .
  • یک پای خود را روی اسکوتر قرار داده و تا حد امکان در کنار چرخ نزدیک کنید. سپس بلافاصله پای دیگر را روی اسکوتر هوشمند قرار دهید . مثل بالا رفتن از پله در ساختمان برای پائین آمدن نیز به روش پله ای عمل کنید.
  • بهتر است نگاهتان به روبرو باشد و از نگاه کردن به اطراف یا پایتان خوداری کنید. فکر کنید استاده اید و حالا میخواهید اقدام به قدم زدن برای جلو و عقب رفتن کنید. با حرکت بدن و ایجاد زاویه در بدن فرمان لازم برای حرکت توسط دو موتور به چرخ ها داده میشود. با کم و زیاد شدن مقدار زاویه حرکت بدن, می توان سرعت اسکوتر هوشمند را تنظیم کرد.
  • جهت دور زدن می توان فشار یکی از پاها را بیشتر کرد، همچنین از فشار هر دو پا می توان برای دور زدن استفاده کرد بدین صورت که به طور مثال برای چرخیدن به سمت چپ در حالی که پنجه ى پای راست را به جلو فشار می دهید, همزمان پاشنه پای چپ را به عقب فشار دهید. دست یافتن به موارد بالا و یادگرفتن اسکوتر سواری در عرض چند دقیقه عملی است.

(پریدن و از جلوی اسکوتر پیاده شدن اصلا روش مناسبی برای پیاده شدن نمی باشد)

در هر مکانی می توان از اسکوتر برقی استفاده کرد؟

برای اولین بار بهتر است در مکان های باز و خلوت راندن اسکوتر صورت گیرد و در مکان های بسته یا در شرایط لغزنده و بارانی بهتر است والدین کودک همراه او باشند تا مشکلی پیش نیاید.

چه اسکوتری برای کودکان مناسب است؟

قد و وزن از ملاک های مهم در خرید اسکوتر برقی است ولی به طور معمول برای کودکان 5 تا 10 سال << اسکوتر برقی 6.5 اینچ >> مناسب تر است چرا که سایز و اندازه آن مناسب کودکان است.

آیا والدین هم می توانند از اسکوتر برقی استفاده کنند؟

بله والدین نیز در آخر هفته ها می توانند به همراه فرزندشان به راندن اسکوتر برقی مشغول باشند اسکوتر برقی می تواند تا وزن 100 کیلوگرم را تحمل کند.

نکته مهم هنگام شارژ اسکوتر برقی

مدت زمان شارژ برای اسکوتر برقی، بیشتر از ۲ ساعت خطرناک می‌باشد. حتماً در طول روز اسکوتر برقی را شارژ نمایید. از اتصال دستگاه، بیش از دو ساعت به شارژر خودداری نمایید.
سوکت شارژ دستگاه را جدا کرده و اسکوتر برقی را روشن نمایید. در این حالت دستگاه آماده استفاده می‌باشد.
با هر بار که با وزن بدن خود، روی پنجه‌های پا فشار بیاورید، اسکوتر به سمت جلو حرکت خواهد کرد. برای به عقب رانندن اسکوتر، وزن خود را روی پاشنه پا بیاورید و با حرکت بدن این وزن را به عقب بدن هدایت نمایید، بعد از چند دقیقه می‌توانید خودتان تنهایی حرکت کنید.
دستگاه در ۲۰ درصد باقیمانده شارژ ، شروع به اخطار اعلام اتمام باتری می‌نماید. جهت ایمنی بیشتر، مسافت زیادی در این حالت استفاده نگردد، زیرا احتمال خاموشی دستگاه در این حالت وجود دارد و دیگر کامپیوتر و ژیروسکوپ دستگاه توانایی بالانس شما نداشته و موقع حرکت از روی دستگاه پرت بشوید.

دستگاه را تا اعلام اتمام شارژ با زدن بوق ،شارژ مجدد نکنید.

 جلو و عقب و چپ و راست رفتن با اسکوتر برقی

حرکت به سمت جلو و عقب 

برای حرکت به سمت جلو کافی است تا با پنجه هر دو پای خود به جلوی اسکوتر برقی فشار وارد کنید و بدن خودرا هم کمی به جلو بکشید، برای عقب رفتن هم باید از پاشنه های پا برای فشار استفاده کنید و بدن خود را نیز کمی به عقب برده تا اسکوتر برقی به عقب حرکت کند.

حرکت به سمت چپ و راست

برای این کار کافی است به هر طرف که قصد حرکت دارید، پای همان سمت را کمی بیشتر فشار دهید تا به آن سمت اسکوتر برقی حرکت کند. به طور مثال اگر می خواهید به سمت راست بروید با پای راست خود کمی فشار وارد کنید و بدن خود را هم کمی مایل کنید تا راحت تر به آن سمت بپیچید.

پس به صورت کلی برای سوار شدن بر روی اسکوتر برقی لازم است تا مراحل زیر را انجام دهید:

پس از روشن کردن اسکوتر و مطمئن شدن از شارژ بودن اسکوتر برقی پشت آن قرار بگیرید.

با یکی از پاهای خود به آرامی روی اسکوتر برقی قرار بگیرید به صورتی که فشار اصلی بدنتان روی آن یکی پا می باشد.

پس از آنکه یکی از پاهای خودرا روی اسکوتر برقی قرار دادید، وزن بدن خودرا روی اسکوتر بیندازید و هردو پارا به طور صاف روی اسکوتر قرار دهید.

نکاتی درمورد راندن اسکوتر برقی توسط کودکان

  • مهم ترین نکته ای که خیلی تاثیر دارد این است که اسکوتر برقی را مناسب با سن کودک خود انتخاب کنید. برای مثال اگر برای کودک خود اسکوترهای 10 اینچ خریداری کنید قطعا به سختی می تواند با آن کنار بیاید و آنرا براند ولی اگر اسکوتر برقی 6.5 اینچ بخرید به دلیل کوچک بودن و راحت تر بودن آن فرزند شما به راحتی می تواند راندن با آن را یاد بگیرد.
  • نکته بعدی که باید به آن توجه کنید از بین بردن ترس در کودک شماست. اگر کودک از راندن و پا گذاشتن روی اسکوتر برقی می ترسد اورا آگاه کنید که اسکوترهای برقی دارای سیستم اتوبالانس بوده و تا زمانی که قوانین سوار شدن آن را رعایت کند، هیچ اتفاقی برای او نمی افتد.
  • هرگز کودک خود را مجبور نکنید که یاد بگیرد و بگذارید خود کودک در راندن و سوار شدن بر اسکوتر برقی میل و رغبت نشان دهد.
  • سر، یکی از اجزای حیاتی بدن ما انسان هاست و باید در برابر آسیب ها از آن محافظت کنیم، برای افزایش ایمنی کودک هنگام راندن اسکووتر برقی می توانید از کلاه ایمنی استفاده کنید که می تواند آسیب ها را تا 80 درصد کاهش داد.
  • یادگیری و سنین کودکی و نوجوانی بسیار بالاست و بچه ها بهتر و سریع تر می توانند آمادگی لازم را برای سوار شدن بر اسکوتر برقی کسب کنند. یکی از نکاتی که نباید فراموش کنید خرید اسکوتر برقی با اندازه مناسب سن کودک می باشد و به طور معمول می توان از 3 سالگی سوار شدن و راندن اسکوتر را به کودک یاد داد. همراهی کودک هنگام سوار شدن آن بسیار تأثیر دارد و هرگز اورا مجبور به سوار شدن نکنید و بگذارید کودک با شور و اشتیاق سوار آن شود. به کودک بگویید که بدون هیچ استرسی به آرامی پای خودرا روی اسکوتر بگذارد و کودک را در انجام کارها تشویق کنید. استفاده از تجهیزات ایمنی برای جلوگیری از صدمات احتمالی راهی بسیار عالی می باشد چرا که طبق آمار های بدست آمده، تنها استفاده از محافظ سر در کودکان می تواند خطر آسیب را تا 85 درصد کاهش دهد!
  • اگر شما هم درخانه هستید و می خواهید به کودک خود سوار شدن بر اسکوتر برقی را یاد دهید، بهتر است او را به دور از وسایل خانه ببرید و یا در فضای باز و آزاد کودک را ببرید تا هم خودتان خیالتان راحت باشد و هم کودک ترسی از برخورد با طرفین را نداشته باشد. به یاد داشته باشید که هیچگاه کودک را مجبور یا اصرار نکنید و یا در زمان خستگی به او آموزش ندهید. شما می توانید با تهید کفش مخصوص، زانو بند، آرنج بند و کلاه ایمنی امنیت کامل را برای کودک خود فراهم کنید.

اولین فیلم آموزش اسکوتر سواری مخصوص کودکان و بزرگسالان

اسکوترهای سه چرخ و دو چرخ برای چه گروه سنی در کودکان مناسب است؟

 اسکوتر سه چرخ برای کودکانی با گروه سنی 2 تا 4 سال و همچنین کودکانی که تازه شروع به راه رفتن کرده اند مناسب می باشد.
اما اسکوتر 2 چرخ به دلیل نیازمند بودن مهارت بیشتر در حفظ تعادل بدن ، حین حرکت ، می باشد و برای کودکان 4 تا 12 سال بسته به میزان مهارت آن ها قابل استفاده است.

پلاسماکار سواری لذت بخش برای کودکان

این وسیله یک سه چرخه بدون باطری ، پدال یا دنده است. طراحی زیبا و خلاقانه، ایجاد هیجان و شادی کودک و ایجاد تحرک و فعالیت بدنی و جلوگیری از تمایل کودک به انجام سرگرمی‌های ساکن می‌باشد. این اسباب بازی می تواند برای هر کودکی برای هر سنی جذاب باشد.
این سه چرخه بدون دخالت پای کودک و فقط با حرکت فرمان حرکت میکند.

دومین فیلم آموزش اسکوتر سواری مخصوص کودکان و بزرگسالان

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 4.8]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

سبد خرید

فرم تماس

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

نحوه ارتباط
این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .